1
Tarihçe

1960 yılında bugün tanıdığınız Ritaş’ın temeli olan Rıfat Mensucat Kolektif şirketi kurulmuştur. Böylece kilim ipliği üretimi ile ilk defa tekstil sektörüne girmiş ve bugün Ritaş Holding’in sektöründe sözü geçen öncü firmaları arasında yer almasını sağlamıştır. Bu şirketin kuruluşu Ritaş Holding’in en önemli dayanaklarından olan girişimcilik ruhunun en önemli öncü göstergesi ve ileride kurulacak olan şirketlerin habercisidir.

1965 yılı ilk defa Ritaş ismi ile karşılaştığımız yıldır. Ritaş Mensucat Boyaları ile ilk ihracat aktiviteleri gerçekleşmiştir. Daha o yıllarda Ritaş Mensucat Boyaları’nın ihracat yapıyor olması, firmanın ve yöneticilerinin cesaretini göstermiş aynı zamanda da ileri görüşlülüğünü kanıtlamıştır.

1984’te ilk defa tekstilden farklı bir alan olarak kimya sektöründe dop yağlarının üretimi başlamıştır. Bu girişim, o yıllarda farklı sektörlerde bulunup, portföy yaratmanın gerekliliğini görmüş olan yönetimimizin ileri görüşlülüğünün kanıtıdır.

Akrilik iplik üretimi ile birlikte bugünkü anlamıyla Ritaş Holding oluşmaya başlamıştır. 1990’lar itibariyle sektöründe marka yaratmanın bilinci kavranmış ve Riteks marka akrilik iplikler pazar ile tanıştırılmıştır. Ayrıca akrilik iplik üretimi ile birlikte firmanın kuruluş döneminin tamamlanıp artık büyüme ve gelişme dönemine geçildiği söylenebilir.

Akrilik iplik üretimi ile birlikte başlayan yatırımlar 90’lı yıllarında ortalarında gerçek bir ivme kazanmıştır. 1995’te polipropilen iplik üretimi ile üretim kapasitesini artırarak büyüyen Ritaş, aynı zamanda ürün gamını da genişleterek yeni stratejileri benimsemeye başlamıştır. Yenilik ve iyileşme en önemli motivasyon olmuştur. Aynı zamanda polipropilen iplik üretiminin başlamış olması, gelecek günlerde bu alanda yapılacak olan yatırımların habercisidir.

Yılların getirdiği tecrübe artık farklı ürünlerle birlikte hammadde ve nihai ürün yönlerinde de büyümenin gerekliliğini göstermiştir. Tedarik zinciri içerisinde hammaddeye doğru büyümenin en önemli adımı olarak 1995’te elyaf üretimine başlanmıştır. Bu yatay büyümelerle Holding’in temeli sağlamlaşmış ve güçlenmiştir.

1990’lı yıllarında ortalarında benimsenen yatay büyüme stratejisi ile elyaftan sonra sıra nihai ürün yönünde büyümeye gelindi. İşte bu noktada Ritor markası ile polipropilen dokuma kumaş, çuval ve big-bag üretimi başlamış oldu. Ritor markası ile Ritaş artık hammaddeden, nihai ürüne kadar olan süreci tamamlamış, sektörünün parlayan yıldızı haline gelmiştir.

1990’lı yıllarda arka arkaya gelen yatırımlarla hız kazanan Ritaş, bu yatırımlara 2000’li yıllarda da devam etmiştir. Artık inovasyon ve teknolojinin öncülüğünde ilerleyen sanayi trendini takip ederek, teknik tekstiller konusuna da el atılmıştır. 2000 yılında yapılan yatırım ile artık polipropilen dokumasız kumaş üretilmeye başlanmış ve bu alanda da söz sahibi olan firmalardan olmuştur.

Marka yaratmanın önemini ve farklı sektörlere hitap edebilen ürünleri portföyüne katma prensibini benimsemiş olan firma, 2012 yılında bina ve inşaatlarda su yalıtımını sağlayan membran üretimine başlamıştır.

Pek çok farklı sektörde başarılarıyla öncü firma olmaya devam eden Ritaş, 2015 yılında Pet Preform ürünü ile RİPET markasını da ürün gamına eklemiştir. Yurt içi ve yurt dışı pazarlarında faaliyet göstermeye başlayan RİPET, daha şimdiden geniş bir kitle tarafından adından bahsettirmeye başlamıştır.